出典: American Customer Satisfaction Index 『フリー百科事典 ウィキペディア(Wikipedia)』 最終更新 24 March 2019, at 04:45 UTC、URL: https://en.wikipedia.org/ The American Customer Satisfaction Index (ACSI) is an economic indicator that measures the satisfaction of consumers across the U.S. economy. It is produced by the American Customer Satisfaction Index (ACSI LLC) based in Ann Arbor, Michigan.The ACSI interviews about 180,000 customers annually and asks about their satisfaction with the goods and services they have purchased and consumed. Respondents are screened to ensure inclusion of actual customers of a wide range of business-to-consumer products and services, including durable goods, services, non-durable goods, local government services, federal government services, and so forth... |
出典: セールスフォース・ドットコム 『フリー百科事典 ウィキペディア日本語版(Wikipedia)』 最終更新 2020年8月31日 (月) 23:54 UTC、URL: https://ja.wikipedia.org/ セールスフォース・ドットコム(英: salesforce.com, Inc.)は、米国カリフォルニア州に本社を置く、顧客関係管理(CRM)ソリューションを中心としたクラウドコンピューティング・サービスの提供企業である。ビジネスアプリケーションおよびクラウドプラットフォームをインターネット経由で提供している。 ・・・ [近況] セールスフォース・ドットコムはカリフォルニア州サンフランシスコに本社を構え、ダブリン、シンガポール、東京に複数地域をカバーする地域拠点を設けている。 ・・・ さらに現在は「カスタマー・カンパニー」という理念を発表し、ソーシャルメディアのモニタリングツールであるRadian6社やモバイルアプリケーションの開発実績のあるModel Metrics社を買収するなど積極的にソーシャル関連ソリューションの強化を進めている。 |
同義語・類義語 | 関連語・その他 |
---|---|
ACSI | 顧客期待 |
éi síː és ái | 顧客満足 |
エイ シィー エス アイ | 顧客満足度 |
エ́イ シィ́ー エ́ス ア́イ | こきゃく まんぞくど |
エー シー エス アイ | kokyaku manzokudo |
エ́ー シ́ー エ́ス ア́イ | 顧客満足度指数 |
American Customer Satisfaction Index | こきゃく まんぞくど しすう |
əmérikən kʌ́stəmər sæ̀tisfǽkʃən índeks | kokyaku manzokudo shisuu |
アメリキャン カスタゥマー サェデスファクシュン イェンデックス | 日本版顧客満足度指数 |
アメリキャン・カスタゥマー・サェデスファクシュン・イェンデックス | ・ |
アゥメ́リキャン・カゥ́スタゥマゥー・サェ̀デスファ́クシュン・イェ́ンデックス | 【 以下関連語 】 |
アメリカン カスタマー サティスファクション インデックス | Satisfaction |
アメリカン・カスタマー・サティスファクション・インデックス | sæ̀tisfǽkʃən |
アメ́リカン・カ́スタマー・サ̀ティスファ́クション・イ́ンデックス | サェデスファクシュン |
・ | サェ̀デスファ́クシュン |
CS | サティスファクション |
síː és | サ̀ティスファ́クション |
シィー エス | [名詞] |
シィ́ー エ́ス | 満足 |
シー エス | まんぞく |
シ́ー エ́ス | 満足感 |
Costomer Satisfaction | 喜び |
kʌ́stəmər sæ̀tisfǽkʃən | ・ |
カスタゥマー サェデスファクシュン | Index |
カスタゥマー・サェデスファクシュン | índeks |
カゥ́スタゥマゥー・サェ̀デスファ́クシュン | イェンデックス |
カスタマー サティスファクション | イェ́ンデックス |
カスタマー・サティスファクション | インデックス |
カ́スタマー・サ̀ティスファ́クション | イ́ンデックス |
・ | [名詞] |
JCSI | 索引 |
ジェイ シー エス アイ | さくいん |
Japanese Customer Satisfaction Index | sakuin |
dʒæ̀pəní:z kʌ́stəmər sæ̀tisfǽkʃən índeks | 指数 |
ジャパニーズ カスタゥマー サェデスファクシュン イェンデックス | 指標 |
ジャパニーズ・カスタゥマー・サェデスファクシュン・イェンデックス | 指針 |
ジャ́パニ̀ーズ・カゥ́スタゥマゥー・サェ̀デスファ́クシュン・イェ́ンデックス | ・ |
ジャパニーズ カスタマー サティスファクション インデックス | クチコミ |
ジャパニーズ・カスタマー・サティスファクション・インデックス | |
ジャ́パニ̀ーズ・カ́スタマー・サ̀ティスファ́クション・イ́ンデックス | |
更新日:2023年10月24日 |
同義語・類義語 | 関連語・その他 |
---|---|
カスタマー・カンパニー | セールスフォース・ドットコム社 |
Customer Company | 顧客に信頼 |
kʌ́stəmər kʌ́mpəni | 顧客の声を重視 |
カゥスタゥマゥー カンパゥニー | 顧客最優先 |
カゥスタゥマゥー・カンパゥニー | 顧客視点中心 |
カスタマー カンパニー | 顧客中心 |
カスタマーカンパニー | 顧客満足 |
カスタマー企業 | ・ |
Customer | |
kʌ́stəmər | |
カゥスタゥマゥー | |
カスタマー | |
[名詞] | |
顧客 | |
得意先 | |
更新日:2022年 2月14日 |